07.01.2012

Det der med tøj ..

Jeg indrømmer gerne, at jeg er en fattig og totalt stil-forvirret pige. Jeg ville ønske, at jeg ikke var det, men det er jeg. Noget der altid dukker op, når jeg er på jagt efter nyt tøj - især til udsalg. Jeg kan lide lidt af det hele, og det ender desværre med, at mit skab er total kaos og altid har været det. Jeg har altid hadet, at der ikke har været en sammenhæng mellem det jeg ejer, men jeg tror faktisk - endelig i en alder af 21 år - at jeg endelig er ved at være der.

Jeg læste lige en blog, som jeg faldt over via Delance Community som fik mig til at tænke på det med stil igen. Det er hårdt at læse en blog fra en på 13 eller 15 eller 17 år, som simpelthen har den flotteste og mest gennemførte stil, for det har jeg aldrig haft. Jeg har altid været hende den lidt kikset, der dukker op i noget der så godt ud hjemmefra men i en forsamling ligner en der er gået forkert.
Det er lidt hårdt, men sådan er det at være en stil-forvirret pige. Jeg har prøvet, prøvet og prøvet, men jeg må nok bare erkende, at min stil aldrig bliver specielt prangende på nogen måde. Jeg går helst i det jeg føler mig tilpas i, og det jeg føler mig tryg i. Jeg har prøvet en masse nyt, men at springe ud i noget der slet ikke ligner mig kommer jeg aldrig til. Primært fordi jeg synes jeg ligner en joke, når jeg prøver noget andet end det jeg er vant til at gå i.

Jeg ved ikke helt hvad pointen med denne blog er.
Nok bare misundelse egentlig. Jeg er misundelig fordi så mange er skide god til det der med stil, mens jeg render forvirret rundt og forsøger at finde en sammenhæng. Det er lidt irriterende, men hvad kan man gøre? Jeg er langt om længe begyndt at tænke over det nu, og det er helt sikkert et gigantisk fremskridt.

Hvad med jer? Er det med stil noget i tænker over, falder det jer naturligt eller køber i efter impulser som jeg stort set altid har gjort?

8 kommentarer:

  1. Bum... Det er nogle svære spørgsmål, du stiller. Jeg har nok også altid været lidt stilforvirret - dét blandet med et ønske om at være lidt flippet, har måske ikke altid været heldig.

    Jeg synes, at jeg nu... I en alder er 22, har fået fod på det hele (siger man ikke det?). Sådan nogenlunde i hvert fald. Det har "hjulpet" mig (hvis man kan snakke om, at man virkelig har brug for hjælp til den slags), at læse modeblogs og at begynde at arbejde i en tøjforretning... Tror jeg.

    Hvem ved... ? måske er jeg stadig kikset as hell - men jeg har det godt!

    Kram fra Berry

    SvarSlet
  2. Jeg køber tøj efter humør - eksempelvis, så er jeg vildt rejselysten lige pt, og det resulterede i at jeg købte et par shorts tidligere i ugen :D

    SvarSlet
  3. Malene: Jeg tror også det at læse modeblogs, har lært mig at tænke lidt mere over det end jeg tidligere har gjort. Selvom de har meget lidt indflydelse på hvad jeg går i, da jeg sjældent er specielt moderigtig xD

    Bethina: Uha, det kan hurtigt blive farligt sådan noget :P

    SvarSlet
  4. Ej, Bethina ... Velkommen til da !
    Har du kigget med længe? :D

    SvarSlet
  5. Hej Maria
    Jeg har det på fuldstændig samme måde! Man læser blogs fra meget unge piger(siger bessen på 17), og de ligner en million med deres helt unikke stil.

    Mit problem er også at jeg ikke kan beslutte "hvem jeg vil være" og derfor har en meget rodet stil. Tænker også at det er grænseoverskridende at "skifte" stil - til noget mere prangende, nu når omverdenen omkring dig er vant til din nuværende stil.

    En anden problem er nok også penge, jeg har ikke noget job for tiden og fylder først 18 i februar - derfor heller ingen SU til mig.

    Jeg tror bare at man skal gå i det, man føler sig tilpas i og tænker er for FEDT. - og blæse på hvad andre siger og tænker (for de skal jo ikke gå i det, og er de nedladende, er de ikke værd at spilde krut på) Det lyder rigtig kliché-agtigt, men i såfald er det rigtigt.

    Jeg arbejder skam også selv på dette problem, så du er ikke alene.

    Knus Amanda (fra unpolisheddiamonds)
    ps. Din blog er for sej alligevel! Fortsæt det gode arbejde.

    SvarSlet
  6. Meget kliche agtigt, men det gør det nødvendigvis ikke mindre rigtigt jo :)
    Tak for kommentaren og de fine ord om min blog!:D

    SvarSlet
  7. Jeg har kigget med lidt før jul, det er så hyggeligt at læse din blog :D

    SvarSlet
  8. Jamen du skulle da ha skrevet så jeg også kunne følge din! :)
    Jamen tak ihvertfald! :)

    SvarSlet