24.09.2011

Løvernes Konge - ENDELIG!

Jeg faldt over en reklame for Løvernes Konge i dag, og jeg skrev med det samme til Carina.
Vi lavede en aftale om at dele filmen, ligesom vi gjorde det med Tangled da den udkom. Desværre er Løvernes Konge noget dyrere, men vi måtte eje den alligevel. I samme omgang aftalte vi, at hun kunne kigge forbi her til aften for lidt fredags hygge. Jeg er lidt smadret de her dage, så en aften i sofaen virkede mest overskueligt, men det er bare så kedeligt alene alligevel.
Så hun kom med kød, og vi aftalte at spise Sloppy Joes. Men det var bare ikke helt nok. Så vi kiggede på hinanden, og vi aftalte at gå i Føtex efter Løvernes Konge. Så en gåtur på en halv time senere, var vi en film rigere. Og min konto har aldrig nogensinde haft et større underskud end den har lige nu.

Så aftenen er blevet brugt på at se denne storslået film. Jeg kan huske overraskende meget af filmen - og af sangene. Det er faktisk en smule uhyggeligt, at jeg kan huske så meget af den.
På trods af, at jeg kunne huske den, så har jeg alligevel brugt en hel aften på, at være fortryllet af denne film. Jeg har set filmen, lyttet til sangene igen og set ekstra materialet. Filmen er bare fantastisk!

Hvilken sang er egentlig jeres ynglings fra filmen?
Min har altid været "Be Prepared". Det er meget atypisk for mig, at jeg bedst kan lide skurkens sang, men den er bare catchy! Både musikken, koret og selve scenerne er bare så flotte. Tænk at en skurk kan udføre en sang så godt - og tænk at jeg helst vil høre den på engelsk, selvom filmen er fra 1994! Det er meget svært at vende sig af med de stemmer man er vant til, men sangen er bare den tand bedre på engelsk!


2 kommentarer:

  1. I used to like the Lion King when I was younger :)

    SvarSlet
  2. You don't like Lion King anymore?
    I'm a huge disney fan. I will love this and many others for ever and ever :P

    SvarSlet