02.09.2011

Blåhvaler og lidt andet !

Jeg havde faktisk aldrig troet, at jeg nogensinde ville få en blåhval af se. Mig og vand er ikke skide gode venner, og derfor undgår jeg også helst både. Men da min bror lokkede med hvalsafari en af dagene i Los Angeles, så var det sgu svært at sige nej til. For det er ikke bare et dyr du lige tager ud og ser ved Vesterhavet jo!
Så jeg bed det i mig, og øjnede en chance for et "vip-med-halen" billed af en blåhval!

Her kommer et par billeder fra dagen der bød på hvalsafari og en smut forbi Santa Monica Pier!
Og nej, jeg aner ikke hvad der sker for min mund i øvrigt. 

Oplevelsen bød på hvaler i nærmest stimevis! Vi så så ufatteligt mange hvaler - og en hvalmor med en hvalunge! Min veninde Naja roste i stor grad hvalmoren, for hun vippede halen for os! Så det er nok hendes hale en af dem! Jeg har ikke styr på rækkefølgen af billeder lige nu..
Vi så også klumpfisk, men de er altså sværere at tage et billed af. Men de var der, og de er seje!
Derudover så vi sæler - som du nok har spottet - et par gange på turen. Jeg fik dog kun et billed af en af dem vi mødte ude ved havet. Der var også en god flok inde i havnen da vi sejlede ind igen.

Selvom billederne er sådan lidt"Du-sku'-nok-ha'-været-der!"- agtige, så vil jeg altså varmt anbefale, at i gør det, hvis i får mulighed for det. Tag chancen, og kom igen hvis det skuffer. For det er altså noget helt specielt at have en blåhval en 50 meter væk fra dig, så du kan mærke det vand de puster op.

Her er lige et par billeder fra Santa Monica Pier ...
 Vi prøvede lige hatte! 
- og ja, vi har fået sol i hovedet!
 Kender du det her?
Oh dear God, det er så sjovt! 
Bare en anelse pinligt, når folk samler sig for at kigge på en danse!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar