15.08.2011

At afværge en krise!

Nu har jeg gået rundt og snottet den sidste uges tid, og i dag fik jeg altså nok. Jeg kan ikke tage på ferie, og have det sådan her tænkte jeg i badet, og besluttede at kræve en tid hos min læge - I DAG!
Det lyder meget nemt, men skal hilse at sige, at hverken min læge eller hans sekretær er særlig søde.

Jeg kom op til skranken, og hun forstod heldigvis, hvor desperat jeg var (Jeg kommer jo ALDRIG til læge, med mindre det virkelig kræves!). Så hun bad mig sætte mig ned og vente.
Første krise er tæt på afværget, tænkte jeg. Jeg fik rodet lidt rundt i mine lommer, da det gik op for mig, at min mobil stadig lå derhjemme. Pokkers, venteværelse uden mobil er sgu ikke ligefrem sagen! Jeg fandt derfor min pung frem og kiggede lidt i den. Ved rent held tog jeg mit Wildcard op og opdagede, at det var det gamle der lå i pungen. Et strejf af panik ramte mig, og der manglede jeg virkelig min mobil!

Jeg blev kaldt ind til lægen, og forklarede hvordan og hvorledes jeg har haft det. Vi snakkede allergi og især nældefeber, som han stadig insisterer på at se, før han vil henvise mig til en hudlæge for en priktest.
Han kiggede i ører, hals og øjne og konstaterede ud fra det og mine forklaringer, at det måtte være noget allergi som mine piller åbenbart ikke kan tage. Ikke specielt fedt at få af vide, at ens allergi er blevet værre. Synes sgu de jævnlige kampe med nældefeber måtte være rigeligt, men min krop er åbenbart uenig. Han sendte recept på næsespray til apoteket, og den skal jeg så hente når bloggen her er skrevet færdig.
Første krise afværget!

Jeg kom derefter hjem - i øvrigt på en flad cykel! - og ledte panisk efter mit Wildcard.
Det var borte med blæsten simpelthen. Jeg ledte to måneders reklamer og konvolutter igennem for at finde den, men ikke skyggen af hverken den eller brevet det kom med. Så jeg lånte kærestens panda og hastede ned i Aalborg centrum - i myldretiden!
En rar DSB mand bad mig bestille et nyt, og så fik jeg et midlertidigt kort der gælder to måneder frem. Så min skønne billet til Sjælland og hjem igen stadig virker!
- Anden krise afværget!

Så hvilke kriser mangler jeg nu?
Umiddelbart mangler jeg bare pakkekrisen. Kufferten skal helst være så godt som tom når jeg kommer derover, men jeg skal helst heller ikke mangle noget! Ak ja, livet er sgu besværligt af og til.
Men hvis jeg nu pakker allergipiller, p-piller, linser, mit sølle udvalg af sommertøj samt et sæt tøj til flyveturen og så ellers en taske med mobil oplader og computer til de dage jeg er på Sjælland, tror i så ikke jeg er dækket godt ind? Og selvfølgelig mit kamera.
Jeg kan virkelig ikke vente med at få taget billeder med mit skønne EOS derovre! Det bliver simpelthen MAGISK! Det er også længe siden jeg har leget med det, så det skal sgu blive helt rart at få lov til at lege lidt.
Skal jeg tage mit lille digital kamera med også tror i?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar