17.07.2011

Ulvkærskolen


Det er trist at vide, at skolen nu er lukket. Hvorfor den er lukket er mig en gåde, da den anden skole endda skal til at bygge en elevator for at kunne tage imod handicappede eller svagt gående elever. Ulvkær er endda over de sidste mange år blevet forsøgt sat i stand. Der er brugt millioner på alt fra nye stole og borde til et splinter nyt gulv i idrætshallen. Siden min tid er skolegården også noget forandret. Den var stort set tom i sin tid, og de havde endda et plankeværk der adskilte legepladsen (Hvorfra billedet her er taget) og selve skolegården.
Den ene fløj - den med alle klasselokalerne - skal vidst laves til en kæmpe børnehave eller sådan noget. Den anden fløj - til venstre på dette billed - skal ingenting. For hvad bruger man et par gamle idrætshaller, et hjemkundskabs lokale, en håndgerningslokale samt en tandlægeklinik til? De snakker om at rive den fløj ned.
Selvom med en satans masse børn på den ene side, så er et par haller vel egentlig meget praktisk.

Jeg håber jeg kan nå at komme forbi og få foreviget lidt flere billeder af min skole inden den ... bliver helt anderledes - eller væk. Mig og Pernille var derovre for at kigge lidt ind af vinduerne, og der er sgu meget af det der ligner sig selv. Jeg fik genopfrisket nogen gamle minder om at gemme sig på toilettet når vi ikke ville ud i frikvarteret samt genopfrisket savnet af den helt igennem lækre katinemad som jeg stadig savner frygteligt meget!
Det var en god skole. Jeg har gode minder derfra, og knap så gode minder. Ikke desto mindre er det skolen for mig, selvom jeg har både har været på privaten i Hjørring og den kommunale nede i midten af Hirtshals.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar