04.06.2011

Weekend !

I går gik turen til Thisted, hvem til hende den kære mormor. Det var også dagen, hvor jeg fik luftet mine solbriller for alvor. Ikke mere regn og grå himmel, men til gengæld meget mere sol end jeg havde forventet - hvilket betyder, at jeg var dårligt påklædt. Mere om det senere hen!
Efter et par timer og en kage samt aftensmad hos mormor, så gik turen mod Hirtshals. Jeg valgte at tage med Per hjem og sove der, så Henrik kunne få fred til at læse til eksamen. Så hjem til Hirtshals! Jeg tænkte, at lidt øvelse i en bil med manuelt gear ville være sundt, men det var fandme en lang tur hjem. Det var pinligt, og ikke særlig pænt. Så aldrig mere bil med manuelt gear. Jeg er allerede alt for godt forvent med Henriks Fiat Panda med automatgear. Det der automatgear er bare en tand for lækkert!

Med hver overnatning i Hirtshals følger bælger af ekstrem meget hjemve. Det er kun når jeg er hjemme, at jeg savner at være der. Når jeg er i Aalborg er jeg faktisk ligeglad med Hirtshals og det gamle værelse hos Per.
Men når man ligger på sit gamle værelse og kigger rundt på de ting som stadig er intakt ... Så savner jeg pludselig mit gamle værelse og dagene med tid for sig selv.

I dag gik turen så til Aalborg for at shoppe med en veninde fra efterskolen - Natacha. Det var især i dag, at varmen var et problem. Lange bukser, en top og strømper og sorte sko. Jeg er først ved at få liv i mine fødder nu her, og jeg har været hjemme i over en halv time! Men mine fødder er bare så ... kogte! Aldrig vil jeg undervurdere varmen på den måde igen. Føj det .... aldrig mere!

Nu sidder jeg hjemme i lejligheden igen. Mit humør burde være højt, for det er to gode dage jeg har haft - hvis man ser bort fra en lille detalje. Jeg så knuden på Milles bryst i dag, og selv Per er i tvivl om, hvorvidt hun skal leve hen over sommeren eller om hun skal aflives nu. Det er min trofaste følge gennem 9 år, som jeg måske har set for sidste gang!
Jeg så knuden, og blev hun aflivet i morgen kunne jeg ikke blive sur over det. Per siger også, at den er vokset helt vildt over den sidste måned, og den eneste grund til, at beslutningen ikke er taget endnu må være, at han holder ligeså meget af Mille som jeg selv gør. Det bliver virkelig hårdt for ham, at undvære en hund som har fyldt så meget i hans hverdag de sidste par år.
Jeg håber inderligt, at jeg kan overtale ham til at få en ny hund. Jeg kommer til at mangle en hund jeg kan låne af og til ellers. Men per siger godt nok, at han ingen hund skal have før han har tid til det. Nu må vi se, hvem der får sin vilje!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar