17.04.2011

SuckerPunch

Jeg var i biografen her i weekenden for at se filmen SuckerPunch.
Jeg ved ikke om du har set den, men jeg vil varmt anbefale den. Egentlig havde jeg forestillet mig en lidt sjov film med en masse *BANG BANG* og eksplosioner & stuff. Men filmen tog bogstavelig talt røven på mig, og slog mig godt omkuld. Citaterne i filmen var skønne, og meget tankevækkende faktisk. Noget jeg bestemt ikke lige havde regnet med, men på ingen måde havde noget i mod.

*SPOILER ALERT!*
Ja, drop resten af denne blog, hvis du vil se filmen.

For min plan er at fremhæve det sidste der bliver sagt i filmen. Det fik mig til at sidde fuldstændig lamslået tilbage, og tænke en masse ting igennem. Jeg kunne sige en masse, som du alligevel ikke helt vil forstå. Så jeg vælger blot at smide citatet ind, og lade den stå til dig.

Who honors those we love for the very life we live? 
Who sends monsters to kill us ... and at the same time sings that we'll never die?
Who teaches us what's real ... and how to laugh at lies? 
Who decides why we live ... and what we'll die to defend?
Who chains us ... and who holds the key that can set us free?

It's you. 

You have all the weapons you need. Now fight! 


... Og jeg gik ud fra biografsalen med en følelse af, at nu var jeg klar til at kæmpe.
Det var en overskuds film. Citatet sidder fast i mig. Forhåbentlig sidder det fast i mig længe endnu, for det giver mig virkelig lyst til at kæmpe.
Se den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar